Problemele unui client sunt de cele mai multe ori niste situatii pe care trebuie sa le rezolve.
In mod ideal, iti doresti sa iti dezvalui produsul sau serviciul ca o solutie la aceasta problema. Vrei ca ei sa vada cat mai clar ce vinzi si sa simta ca au nevoie de el.
Problemele clientilor se impart in 4 categorii
Productivitate: atunci cand clientul are o problema de productivitate, acesta cauta un produs sau un serviciu care sa-l ajute sa devina mai eficient dar si mai productiv. Produsul tau il va ajuta sa-si optimizeze productivitatea.
Suport: problemele care se incadreaza in categoria de suport sunt exact asa cum suna. Indiferent daca clientii doresc sa raspunda la o intrebare sau sa solicite asistenta la o anumita sarcina trebuie sa le oferi suport.
Financiar: problemele financiare sunt situatii care implica bani. Exemple de probleme financiare sunt abonamente excesiv de scumpe, taxe inutile de membru, cresteri incorecte ale taxelor sau taxe nedorite. Cand un client are o problema financiara, exista o problema care implica bani pe care doreste sa o rezolve.
Proces: problemele procesului apar atunci cand procesele pentru a ajunge la solutia finala dureaza prea mult sau sunt prea greoaie. De exemplu, daca clientul tau doreste sa finalizeze o achizitie, dar trebuie sa ramana in asteptare timp de 3 ore pana cand ai un reprezentant pregatit sa preia comanda, aceasta este o problema reala in procesul tau de vanzare.
Cum poti identifica problemele clientilor
- Care sunt diferitele tipuri de probleme ale clientilor?
In mod obisnuit, clientii vor raporta probleme care se incadreaza in una dintre cele patru categorii: financiar, productivitate, proces sau asistenta.
Problemele financiare implica probleme de pret si bani. Problemele de asistenta se refera la asistenta pentru clienti. Problemele legate de productivitate sugereaza o lipsa de optimizare a produsului, iar reclamatiile de proces se refera la sistemele pe care le are afacerea ta.
Exemplele includ probleme de asistenta, cum ar fi informatii inexacte sau dificultati de a ajunge la un agent. Din punct de vedere financiar, taxele mari de livrare si un proces complicat de taxare sunt punctele dureroase comune.
- Reclamatiile clientilor sunt aceleasi cu problemele clientilor?
Plangerile clientilor si problemele clientilor sunt ambele probleme cu care se confrunta oamenii. Diferenta este ca oamenii ar putea A) sa ezite mai mult sa impartaseasca problemele decat plangerile sau B) sa nu fie constienti de propriile probleme pana cand li se ofera posibilitatea de a le constientiza.
- Ce se intampla daca nu rezolvi problemele clientilor?
Sincer, a nu rezolva problemele larg raspandite ale clientilor inseamna sa-ti pierzi publicul sau sa nu invoci loialitatea. Ai nevoie de ambele pentru ati construi afacerea si vei ajunge acolo doar daca depui un efort concertat pentru a aborda problemele din orice unghi.
- Cum imi pot da seama de problemele clientilor mei?
Cel mai bun mod de a afla care sunt problemele clientilor tai este destul de usor. Intreaba-i doar. Trimite sondaje sau formulare Google, punandu-le intrebari scrise pentru a obtine informatii despre cum le poti rezolva problema.