Am intalnit de-a lungul timpului, in cadrul firmei noastre, cativa clienti ce au apelat la noi initial pentru serviciul de realizare website-uri si eventual cel de content submission, adica de redactare articole. Fiindca incercam sa ne ajutam cat mai mult clientii, propunem mereu si alte servicii pe care le consideram utile desi nu au fost comandate inca de la inceput. Aici insa unele persoane n-au fost de acord, neintelegand imporanta unei bune campanii SEO sau, in ultima vreme, a optimizarii pentru device-urile mobile care a devenit esentiala inca din 21 aprilie 2015.
Pentru ca pe viitor sa evitam intrebarile de genul asta, adica la ce e bun SEO, am facut o lista cu motivele pentru care un site trebuie sa fie optimizat corespunzator.
Motoarele de cautare. Clientii vin din trafic organic, majoritatea.
Fara optimizare SEO, fie ca vorbim de on-page, off-page sau ambele, niciun site nu poate ”supravietui”. Fara SEO el nu va aparea in Google sau alte motoare de cautare, vizitatorii nu-l vor gasi iar potentialii clienti vor intarzia sa apara.
Cu cat site-ul se pozitioneaza mai sus in cautari, cu atat sansele ca acesta sa aduca venituri sunt mai mari. Pozitia 1 pe pagina 2 este aproape inutila. Sunt foarte putini cei ce cauta rezultate si pe celelalte pagini. De aceea e foarte important ca website-ul sa se regaseasca pe prima pagina, cat mai aproape de primele pozitii.
Fara vizitatori = Fara clienti
Niciun site nu aduce clientii inaintea vizitatorilor. Mai intai utilizatorii acceseaza site-ul descoperindu-l in urma unei cautari pe Google, apoi sunt convinsi sau nu sa cumpere ceva. Deci, de aici e clar ca un website fara vizite, este un website fara clienti.
Indiferent de domeniul de activitate, site-ul trebuie sa se regaseasca pe prima pagina in serps
Chiar daca vrei sa vinzi ceva vizitatorilor prin intermediul site-ului sau doar sa le prezinti un anumit lucru, e important ca acestia sa aiba o modalitate prin care sa descopere site-ul. In afara de SEO, care este cea mai recomandata si eficienta metoda, rezultate bune mai dau si anunturile Adwords sau Facebook Ads, insa bugetele se epuizeaza destul de repede la majoritatea afacerilor aflate la inceput si tot o campanie SEO este actiunea care le vine in ajutor, pe termen lung.
Investitie pe termen lung
In mod normal, optimizarea SEO incepe in momentul in care site-ul este lansat si nu se termina niciodata. In cazul niselor libere insa, o campanie SEO poate fi considerata o investitie ce va da roade pe termen lung fara alte cheltuieli. Daca totul a descurs bine in campania initiala si site-ul s-a fixat pe prima pozitie si niciun competitor nu vine din urma, website-ul va ramane acolo o perioada buna de timp, fara sa fie nevoie de alte investitii.