In ultima vreme am primit destul de multe intrebari referitoare la valoarea unui link respectiv tipurile acestora (link-urilor, nu valorilor) asa ca am decis ca dupa scrierea articolului in care relatez cum sa ”calculezi” valoarea unui link sa redactez si unul cu tipuri de links.

1. Natural

Link-urile naturale sunt, cea mai valoroasa forma a unui link. Dupa cum stim cu totii, Google interzice vanzarea de link-uri si displace enorm fermele de links. Iar ca tot veni vorba de vanzarea acestora iti voi oferi si un mic sfat: daca vinzi inks nu face publica adresa site-urilor disponibile pe forumuri sau alte locuri unde se regaseste anuntul. Cu un simplu report spre Google site-urile tale pot fi penalizate.

Asadar, natural links = link-uri ce au fost puse acolo natural, fara ca tu sa rogi/platesti pe proprietarul site-ului sa te puna acolo. Ideea e ca aceste links sunt introduse intr-un mod cat mai natural posibil fara a da vreun indiciu lui Google ca ai fost platit pentru a o face.

2. Backlink

Backlink-urile reprezinta, in traducere, ”link-urile din spate”. Noi numim asta si portofoliul de links al unui site. Acesta este alcatuit din link-urile din alte website-uri ce duc spre site-ul tau. Deci, mai direct, numarul de links aduse spre site e direct proportional cu backlinkurile. Sunt practic acelasi lucru.

3. Link juice

Link-urile suculente” pot fi create pe scurt, prin introducerea in unele pagini ale site-ului tau de links ce duc spre site-uri foarte mari si de calitate, spre exemplu Google sau Wikipedia. Creeaza un articol si fa undeva loc, cat mai natural, unei fraze de genul ”Am gasit pe Wikipedia (sau Google) aceasta informatie” iar pe ”Wikipedia” sau ”Google” pune link spre wikipedia.org respectiv google.ro. Acest lucru te va ajuta intr-o oarecare masura. Nu te astepta totusi la rezultate fabuloase caci, la urma urmei este doar un link gratuit.

4. Link extern

Al patrulea tip de link este reprezentat de external links. In limbaj ”popular”, daca scrii un advertorial iar in interiorul acestuia inserezi o ancora cu un anume link spre un alt site, link-ul introdus de tine este considerat link extern. Daca esti proprietarul unui site ai mare grija la numarul acestora. O gama larga ”te va ajuta” sa-ti transformi site-ul intr-o ferma de link-uri si, dpdv SEO, sa-l distrugi, daca e sa fiu mai agresiv in limbaj.

5. Link intern

Definitia link-urilor interne poate fi dedusa foarte usor dintr-o comparatie cu cele externe dar pentru a nu omite aceasta descriere pot spune ca ele reprezinta link-uri ce duc spre alte pagini ale aceluiasi site.

In lista de mai sus am incadrat cele 5 mari categorii de link-uri, nu si locurile in care acestea pot fi inserate. In functie de tipul fiecaruia, ele pot fi amplasate in: articole, guest-posturi, widget sidebar, footer, link-uri pe retele sociale (Facebook, Twitter, Youtube, Google Plus samd), directoare web (nu recomand), comentarii pe bloguri, semnaturi forum.

Sfatul meu este ca inainte de a achizitiona un link pe un site sa citesti cu atentie articolul despre valoarea unui link. (si pe ” despre valoarea unui link” pune link spre primul articol, cel cu valoarea linkurilor.)