Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este modul in care ii ajutati pe clienti sa iti gaseasca site-ul atunci cand cauta ceva pe motoarele de cautare. Construieste-ti site-ul in mod corect si optimizeaza cuvintele cheie, vei genera mai mult trafic catre pagina ta si vei genera mai multe vanzari.
Sfaturi care te vor ajuta sa te pozitionezi mai bine pe cautarile online
- Gaseste cuvintele cheie potrivite
Gandeste-te la cuvintele pe care clientii tai le vor folosi atunci cand vor cauta produsele sau serviciile pe web. Daca vinzi electrocasnice, de exemplu, este mai probabil este ca toti clientii tai sa foloseasca un cuvant formal, cum ar fi frigider, sau un cuvant argotic.
- Concentreaza-te pe ofertele tale unice
Aminteste-ti ca esti in competitie cu alte companii pentru atentia online din partea potentialilor clienti. Cauta cuvinte care corespund elementelor de diferentiere ale pietei tale, cum ar fi ofertele tale unice sau locatia geografica.
Concurenta este, de asemenea, acerba pentru cuvintele cheie pe care le cumpari ca parte a unei campanii cu plata-pe-clic, in care un anunt pentru compania ta apare deasupra sau langa rezultatele cautarii gratuite.
- Nu iti umple in exces site-ul cu prea multe cuvinte cheie
Dupa cum afirma regulile Google pentru webmasteri: „Creeaza pagini in primul rand pentru utilizatori, nu pentru motoarele de cautare”.
Daca doar presari cuvinte cheie peste tot continutul website-ului tau, risti sa distorsionezi sensul si sa iti iriti cititorii.
- Creeaza link-uri catre site-ul tau
Cu cat sunt mai multe site-uri care contin link-uri catre site-ul tau, cu atat te vei clasa mai sus la cautari. Cere proprietarilor site-urilor conexe sa aiba un link catre site-ul tau.
Concentreaza-te pe calitatea linkurilor. Un link care directioneaza catre site-ul tau de la o camera de comert sau un site web universitar te va ajuta mai multa vizibilitate.
- Publica continut de inalta calitate
Misiunea principala a motoarelor de cautare este de a ajuta oamenii sa gaseasca raspunsuri la intrebarile lor. Asadar, cea mai buna strategie pentru a obtine mult trafic este sa creezi continut convingator – articole, videoclipuri si fotografii – care sa ofere informatii de calitate cititorilor tai. Asigura-te ca iti actualizezi frecvent continutul, astfel incat sa ramana relevant.
- Fii prezent pe social media
Social media este un mare aliat in strategia ta SEO, deoarece oamenii folosesc si platformele de social media ca motoare de cautare. Ei vor cauta adesea companii sau produse folosind functia de cautare a Facebook, de exemplu. Profilul retelelor sociale al companiei tale se va clasa, de asemenea, in rezultatele cautarii atunci cand oamenii cauta compania ta sau termeni inruditi.
- Asigura-te ca site-ul tau este usor de utilizat
Utilizeaza o multime de titluri pentru a imbunatati lizibilitatea si introdu cuvintele cheie in titluri. Titlurile ies in evidenta pentru motoarele de cautare si te vor ajuta sa iti pozitionezi site-ul mai sus.
Viteza site-ului este, de asemenea, importanta pentru SEO. Ultimul lucru pe care vrei sa-l faci este sa-ti enervezi vizitatorii cu un site lent.
- Ai rabdare
Monitorizeaza rezultatele din prima zi, dar sa nu te astepti la rezultate rapide. In mod normal, este nevoie de cateva luni pentru a trece semnificativ mai sus in clasamentul motoarelor de cautare.
De asemenea, aminteste-ti ca SEO este in continua schimbare. Ceea ce functioneaza astazi s-ar putea sa nu functioneze in doi sau trei ani. Continua sa lucrezi la asta si fii la curent cu cele mai recente modificari care afecteaza clasamentele.