Stii care este potentialul real al articolelor SEO? Le-ai integrat pana acum in strategia ta de marketing? Daca raspunsul este „NU”, fii sigur ca ai multe de imbunatatit! Iti voi explica explica mai jos cateva dintre cele mai importante aspecte de care ar trebui sa tii cont atunci cand construiesti si scrii un astfel de continut!
Care este rolul cuvintelor in atingerea obiectivelor
Ca oameni de afaceri, cauti in mod constant raspunsuri la intrebarea „Ce este pentru mine?” Practic, „ce este pentru tine daca incepi sa scrii articole SEO astazi?”.
Ei bine, in primul rand, trebuie sa intelegi ca un text SEO poate fi eficient doar daca este integrat intr-o strategie de optimizare. Cu alte cuvinte, articolele in sine sunt un instrument pentru SEO si, de fapt, unul foarte valoros. Daca te uiti la toate implicatiile unui astfel de serviciu si daca vom continua sa dezbati subiectul „Merita sa investim in SEO?”, vei concluziona ca aceste texte contribuie, pe termen lung, la intarirea vizibilitatii in motoarele de cautare si cand generarea de trafic de calitate.
Trafic de calitate = Rata de conversie crescuta
In cele ce urmeaza, un scurt ghid de recomandari privind directiile creative si tehnice pe care ar trebui sa le urmeze un articol SEO.
Un articol de blog este creat pentru a aduce valoare continutului in primul rand. Este metoda ideala prin care iti poti aduce contributia in comunitate, prin care iti poti impartasi experientele si prin care iti poti demonstra expertiza in domeniu. Desi, in cazul unui astfel de articol, accentul se pune in general pe calitatea continutului, va recomandam sa nu neglijezi componenta SEO! Un articol de blog optimizat corespunzator iti poate aduce o contributie considerabila de vizibilitate!
Un articol SEO pentru canale externe contribuie la o mai buna vizibilitate in motoarele de cautare. Cand indexeaza un site, Google se uita la cat de relevant este un site pentru comunitate, cat de des este citat/mentionat in surse externe. Cu cat sunt mai bine optimizate site-urile pe care este publicat, cu atat va genera mai multa autoritate structura backlink-urilor.
Cand vine vorba de reguli de redactare, trebuie sa intelegi ca, din perspectiva continutului, textele vor urma aceeasi directie, totusi, la nivel structural si tehnic, vor exista destul de multe diferente importante.
In cazul postarilor pe blog, nu exista limita de link-uri interne. Dimpotriva, cu cat sunt mai multe, cu atat structura legaturilor interne este mai bogata, iar clientul primeste surse valoroase si relevante pentru el insusi. Pentru acest tip de text, linkul nu este niciodata atribuit unui cuvant cheie sau unei parti a expresiei pe care se face optimizarea!
Pentru articolele in afara paginii, un text ar trebui sa contina, in medie, 2-3 cuvinte cheie. In acest caz, sunt folosite legaturi contextuale. Acestea se bazeaza pe frazele cheie si au rolul de a transmite o anumita autoritate site-ului tau.
Cateva reguli de optimizare tehnica pentru postarile de blog
Cum integrezi corect un cuvant cheie intr-un articol? De cele mai multe ori, este recomandat sa te bazezi pe indrumarile oferite de pluginul Yoast SEO in WordPress. Iti va spune exact care este densitatea optima a expresiilor, in functie de numarul de cuvinte, dar si care sunt elementele la care ar trebui sa fii atent!
Un cuvant cheie ar trebui gasit in forma sa exacta:
» in URL;
» in Titlu;
» in subtitrari (etichete H);
» in prima teza a textului (paragraf), cat mai devreme;
» in mod repetat pe tot cuprinsul, intr-un mod echilibrat (atat la mijloc, cat si spre final);
» in Metadescriere
» in titlul imaginilor – Acestea trebuie redenumite inainte de a fi incarcate pe site, astfel incat sa includa cuvantul cheie in nume;