Serviciile SEO evoluează constant, ceea ce a mers anul trecut se poate să nu mai fie eficient anul acesta, iar ceea ce merge în 2022 se poate să nu mai aibă aplicabilitate în 2023. Tocmai de aceea ne propunem să fim mereu în pas cu noutățile și să le împărtășim cu clienții noștri. Deci, pe ce ne concentrăm anul ce vine?
Pe indexarea versiunilor de website pentru device-uri mobile. Această schimbare, în care pentru Google vor conta mai mult variantele mobile decât cele desktop ale website-urilor este dictată, cum altfel, de obiceiurile consumatorilor. Mai exact, de faptul că aceștia folosesc într-o proporție mai mare echipamentele mobile când caută ceva, 60% dintre căutări având loc de pe acestea. Așa că trebuie ca website-ul tău să aibă o versiune actualizată pentru mobil, un design cu timpi de răspuns optimizați și posibilități de navigare intuitive.
Pe căutările vocale. Iată un nou trend al pieței, într-o continuă dezvoltare. Din ce în ce mai multă lume folosește opțiunea de căutare vocală, studiile avansând cifre care ajung chiar la 50% în ceea ce privește această metodă de căutare. Ca să ții pasul cu această evoluție, trebuie să îți optimizezi website-ul în concordanță, incluzând cuvinte cheie lungi – sintagme, întrucât oamenii au tendința de a folosi propoziții sau fraze întregi în căutările vocale. De asemenea este necesar să te asiguri că website-ul este optimizat pentru folosirea de pe device-uri mobile, ele fiind predilecte pentru căutările vocale.
Pe căutările vizuale. Pentru că acestea câștigă teren, fie că se folosesc imagini Google sau imagini proprii în căutare. Ca să punctezi la acest capitol, trebuie ca imaginile și filmulețele incluse în website să aibă o calitate cât mai înaltă. Ajută mult dacă incluzi descrieri la fiecare dintre ele, ca să poată fi ușor reperate de motoarele de căutare.
Pe snippets. Acestea sunt un fel de răspunsuri scurte la întrebări care apar în fruntea paginilor cu rezultatele de căutare. Sunt gândite să ofere informații rapid și succint. Ca website-ul tău să apară într-un astfel de snippet, trebuie să te asiguri că ai conținut bine scris, cu informații cât mai complexe și detaliate. Este obligatoriu să incluzi și cuvinte cheie lungi – sintagme, pentru că ele sunt parte deseori din snippets.
Pe Inteligența artificială. Ea a început să joace un rol major în SEO, Google folosind-o ca să înțeleagă mai bine intențiile utilizatorilor, pentru a livra rezultate cât mai relevante. Este în același timp un instrument util și pentru SEO, în sensul că există instrumente de SEO cu inteligență artificială care pot ajuta mult în ceea ce privește cercetarea cuvintelor cheie și optimizarea conținutului. Pentru ca website-ul tău să folosească inteligența artificială la întregul său potențial, trebuie să investești în achiziționarea unor astfel de tool-uri. Totodată trebuie să te asiguri că ai conținut de calitate, relevant pentru utilizatori, pentru a te clasa cât mai sus în rezultatele motoarelor de căutare.
Pe Schema Markup. Acesta este un cod pe care îl poți adăuga website-ului tău pentru a ajuta motoarele de căutare să îi înțeleagă conținutul. Poate fi folosit pentru a specifica tipul de conținut pe care îl ai, cum ar fi articole, produse, review-uri, ș.a.m.d. Adăugându-ți Schema Markup, îți vei îmbunătăți rata de conversie și traficul organic al website-ului. De asemenea, tot ea te va ajuta să fi inclus într-un anume tip de snippets, cele complexe.
Pe RankBrain. Acesta este un sistem de inteligență artificială care îl ajută pe Google să înțeleagă căutările utilizatorilor. Face asta punând la un loc căutări cu înțeles similar, pentru ca apoi să claseze rezultatele în funcție de relevanța lor. Acest instrument este într-o continuă evoluție, învață, așa că strategiile de SEO din trecut s-ar putea să nu își mai atingă scopul în viitor.
Pe AMP pe Google. Aceasta este o tehnologie care permite website-urilor să se încarce mai repede pe echipamentele mobile, fiind abrevierea de la Accelerated Mobile Pages – Pagini Mobile Accelerate – și funcționând prin încărcarea codului HTML al unei pagini înainte ca utilizatorul să solicite aceasta. Este o tehnologie gândită să îmbunătățească experiența utilizatorilor de device-uri mobile și poate ajuta de asemenea la o mai bună clasare în rezultatele de căutare. Dacă ai un website optimizat pentru mobil, implementarea AMP te va ajuta să ai un alt avânt în ceea ce privește SEO.
Când vine vorba de SEO, este esențial să ții pasul cu noutățile, pentru că doar urmărindu-le îndeaproape vei beneficia de avantajele pe care noile instrumente și strategii le pot oferi. La SEOclub ne propunem să avem grijă ca toți clienții noștri să aibă de partea lor de o abordare modernă, care să-i diferențieze clar de concurență, oferindu-le un atuu imbatabil.